Telefonflotta Bankszámla flotta E-mail és webtárhely Mobilflotta

KKV Klaszterház gyakran ismételt kérdések

01, Hogyan lehetek tag?
02, Mit jelent a Klub? 
03, Mennyi a tagsági díj?
04, Milyen iratok kellenek a csatlakozáshoz?
05,
Hol lehet utánanézni a csatlakozási feltételeknek?
06,
Miért nem kaphatok levélben/email-ben tájékoztató anyagot kapni?
07, Hogyan kaphatok ajánlást?
08, Miért kell ajánlás a tagsághoz?
09, Milyen előnyei vannak a tagságnak?
10, Ha nem tetszik a Klaszterház Klubtagság, akkor hogyan léphetek ki belőle?
11,
Miért éri meg nekem a Klubtagság?
12, Miért éri meg nekem csatlakozni Klaszterház T-Mobile mobiltelefon flottához?
13, Miért van külön díj egy klaszterben?
14, Mi a klaszter előnye?
15,
Nekem dolgozni is kell egy klaszterben?

01, Hogyan lehetek tag? 
Taggá válni a vállalkozások, jogi személyiséggel rendelkező szervezetek tudnak. Ide tartoznak az egyesületek, alapítványok és az egyéni vállalkozók is. A tagsághoz ajánlásra van szükség a tagjaink részéről, ez írásos formában van, majd egy személyes csatlakozási megbeszélésre kell eljönni. A szerződés aláírásával és tagdíj befizetésével válik taggá.

02, Mit jelent a Klub?
A helyi képviselethez csatlakozott vállalkozások alkotják a klubok tagságát. Itt van mód a személyes kapcsolattartatásra, az ügyintézésekre. Ez a helye a tagok találkozásának is, itt szervezünk rendezvényeket. 

03, Mennyi a tagsági díj?
Két féle tagsági díj van, az egyik a Klaszterház Klubtagsági díja, a másik pedig egy-egy klaszterben való részvétel díja. A tagsági díj több dologtól függ, a tagvállalkozás nagyságától, az igénybevett szolgáltatások mennyiségétől. A csatlakozási beszélgetésnél el tudja dönteni minden szerződő partner, hogy milyen kondíciókat választ, a tapasztalatunk az, hogy a legkisebb vállalkozásoknak is bőségesen megéri a tagunknak lenni.

04, Milyen iratok kellenek a csatlakozáshoz?
A legkevesebb papírral kell rendelkezni, elég a cégkivonat (vállalkozói igazolvány) másolata – elektronikus formában is -, aláírási címpéldány, és az aláíró személy.

05, Hol lehet utánanézni a csatlakozási feltételeknek?
Legegyszerűbb megoldás néhány alapinformáció begyűjtésének a honlap, egyébként pedig a csatlakozási beszélgetésnél a teljes dokumentációt meg tudják nézni. Dönteni a szerződések átolvasása után kell és szabad.

06, Miért nem kaphatok levélben/email-ben tájékoztató anyagot?
A Klubrendszerünk egy zárt csoport. Nem alkalmazunk direktmarketinges értékesítést. A levélben küldhető anyagok nem válaszolnak a kérdésekre. Ha teljes, a döntéshez alkalmas anyagok akarnánk küldeni, akkor az egy kb. 100 oldalas terjedelmű anyag lenne. Ennél egyszerűbb és hatékonyabb a területi Klubtulajdonossal történő találkozás vagy a  központi elérhetőségünk  06-30-280-0000.

07, Hogyan kaphatok ajánlást?
A tagjaink adnak ajánlást. Ha egy ismerősétől hallott rólunk, akkor az ajánlólapunkat letöltheti a honlapról és aláírathatja az ismerősével. Amennyiben nincs tudomása olyan ismerősről, aki a környezetében van, akkor hívja fel a központi számunkat, vagy a legközelebbi Klub tulajdonosát – a honlapon megtalálja – és kérdezze meg, hogy kik vannak az Ön környezetében. Valószínűleg fog találni egy ismerőst vagy ismerős ismerősét…

08, Miért kell ajánlás a tagsághoz?
Minden vállalkozás vágyik a korrekt üzleti partnerekre, mert sokat csalódtak már a környezetükben lévő „szélhámos” vállalkozásokban. Az ajánlás a garancia arra, hogy a tagvállalkozásaink megbízható, korrekt vállalkozások.

09, Milyen előnyei vannak a tagságnak?
Két fő előnye van, az egyik a piacnövelés az összefogással, ez a klaszter, a másik pedig a költségcsökkentés. E kettő szoros kapcsolatban áll egymással. A költségek csökkentését már a Klubtagsághoz való csatlakozás megteremti. A piacnövelést a klaszterben való vállalkozási együttműködés alapozza meg.

10, Ha nem tetszik a Klaszterház Klubtagság, akkor hogyan léphetek ki belőle?
A szerződés tartalmazza, hogy indoklás nélkül, 60 napos felmondási idővel lehet megszűntetni a tagságot, azaz egyszerűen írni kell egy felmondó levelet

11, Miért éri meg nekem a Klubtagság?
Azt nem tudhatjuk előre. A gyakorlati tapasztalatok alapján két okból éri meg:
1. olyan kondíciókat kap különféle szolgáltatásokra, amelyeket alig vagy egyáltalán nem érhet el a szolgáltatónál, mert nem elég nagy
2. olyan piacnövelő fejlesztésekben vehet részt, melyet nem tudna egyedül finanszírozni


 
12, Miért éri meg csatlakozni Klaszterház T-Mobile mobiltelefon flottához?
1, A mobilfotta tagjaként az egyik legolcsóbb magyarországi telefonflotta percdíjain telefonálhat.
2, Klaszterház mobil telefon flottán belül minden csatlakozott vállalkozással DÍJMENTESEN tarthatja a kapcsolatot.
3, Okostelefonokhoz kialakított flottás mobilinternet csomagok
4, Közvetlen szerződés a szolgáltatóval, közvetlen számlázás

Néhány csatlakozott vállalkozói csoport, akik csatlakoztak a mobilflottánkhoz:
Pl. orvosi mobilflotta, fuvarozói mobilfotta, Look Your Best stúdiók, biztosításközvetítői mobilflotta tagok.
 

 

Csatlakozás mobil flottához
Klaszterház flotta mobil T-Mobile

13, Miért van külön díj egy klaszterben?
A Klaszterház tagsággal adjuk a költségcsökkentő megoldásokat. A klaszterek ettől függetlenül végzik a tevékenységüket. Egy vállalkozás akár több klaszterben is tag lehet, attól függően, hogy melyikben talál számára ígéretes fejlesztési, piacnövelési lehetőséget. Mivel nagy valószínűséggel a fodrász egy logisztikai klaszterben nem vesz részt, ezért nem akar fizetni érte. Nálunk mindenki az általa igénybevett részek után fizet díjat.
Azonban az egyedileg indított klaszterekhez való csatlakozás előnyeinek a kihasználása nem kötelező, így szabadon választható és külön klszter tagdíjat sem kell ebben az esetben fizetni az alap Klaszterház tagdíjon felül.

14, Mi a klaszter előnye?
Aklaszter a „vállalkozások vállalkozása”. A klaszterben azok a vállalkozások, amelyek úgy érzik, hogy egymás terméke, szolgáltatása kiegészítéseként, közösen fejlesztett termékkel vagy szolgáltatással lépnek a piacra úgy, hogy a közösség erején használják ki. Az a különbség a régi termelőszövetkezetekkel szemben, hogy itt az önkéntes együttműködés azért jön létre, mert mindenki látja a saját előnyeit, és mégis minden vállalkozás megtartja a saját függetlenségét. Majdnem egy véd- és dacszövetség, közös beszerzési lehetőségekkel. A piaci potenciált lehet egy közös platformmal növelni, például újra ki lehet jutni az orosz piacra, ahová egy kicsi vállalkozás nagyon nehezen juthat ki, mert vagy nem termel eleget, vagy nincsenek hozzá kapcsolatai, stb

15, Nekem dolgozni is kell egy klaszterben?
Ha megismerkedik egy olyan klaszter céljaival, mely a saját tevékenységéhez kötődik, találhat benne olyat, ami a piaci növelését segítheti elő. Például nyerget gyárt és a német piacra lehet közösen kijutni, ehhez közösen alakítanak ki terméket. Ha azt látja, hogy a klaszter a közös üzleti tervben az Ön céljainak megfelelő tevékenységet tud végezni, akkor úgy, mint amikor egy vállalkozást ketten akarnak létrehozni, megbeszéli a többi vállalkozással, hogy belevágnak egy új üzletbe. Ha egy új üzletet akar indítani, akkor is két megoldása van, vagy dolgozik benne és az eredményből a munkája alapján részesül, vagy tőkét biztosít a vállalkozásnak és megbíz valakit, hogy működtesse az üzletet. Az egyik esetben Ön a másikban a pénze dolgozik.
Az egyszerű válasz tehát a kérdésre: igen



 

 

Cafeteria esetében gyakran feltett kérdések:

Mi is az a cafeteria?

A cafeteria szó angol jelentése önkiszolgáló étterem, vagy vendéglő - átvitt értelemben kávéház. Erre az analógiára, az önkiszolgáló gondolatkörre épül a cafeteria rendszer, miszerint a cég által meghatározott adómentes juttatásokból választ a munkavállaló, saját pillanatnyi élethelyzetének, igényeinek, motiváltságának megfelelően a béren kívüli meghatározott keretösszegből.

 

Kis cafeteria történeti visszatekintés

Az 1970-es évek elején az Egyesült Államokban kutatók vizsgálták a dolgozók elkötelezettségét és elégedettségét a cégeknél. Megállapították, hogy a munkabér növelése egy bizonyos szinten felül már nem fokozza az elégedettséget, ily módon a befektetett bértömeg nem térül meg teljes egészében, vagyis gazdasági értelemben veszteség keletkezik. A probléma megoldására béren kívüli juttatásokat kezdtek nyújtani, azonban az eredmény nem volt egységes. Az eredmény sikerének függvénye volt a dolgozó életkora, családi-egészségi állapota, egyéb személyi jellemzői.

Ekkor dolgozták ki a rugalmas, választható cafeteria rendszert, amely gyorsan elterjedt. Az 1990-es évek elején már az USA-n kívül, Kanadában és Angliában közkedveltté vált.

 

Cafeteria Magyarországon

Az első cafeteria rendszereket hazánkban az 1995-96-os években alakították ki hasonlóan, ahogy - ma már a világ számos országában megalapozott és bevált megoldásokkal működik. Nálunk még a korai fejlődés stádiumában van, a cégek 15-20 %-ánál alkalmazzák valamilyen formában. Hasonló nagyságrendű kör fontolgatja a bevezetését.

Tapasztalatok és a vizsgálati eredmények szerint a dolgozók körében meg van arra az igény, hogy havi bérükön túl egy külön meghatározott összeget saját belátásuk és igények szerint költsenek el – úgy, mint a kávéházban – szabadon válogatva.

  

Költségtakarékos megoldások

A költséghatékonyság egyik legfontosabb eszköze a dolgozók megtartása. A jó ösztönzési rendszer figyelembe veszi a dolgozói motivációit is. Mivel mindenkinek mások a preferenciái, érdemes lehetőséget nyújtani az alkalmazottaknak, hogy a rendelkezésre álló költségkeret terhére maguk válasszák meg a nekik legmegfelelőbb juttatási formát.

  

Nem pénzbeli juttatások közterhei 2011-ben:

  • Béren kívüli juttatások: A béren kívüli juttatások értékének 1,19-szorosa után a munáltatónak (kifizetőnek) kell 16% személyi jövedelemadót fizetnie.

Juttatás megnevezése

Juttatás max. mértéke

Üdülési csekk vagy kedvezményes üdültetés

évente a minimálbért meg nem haladó értékben

Iskolakezdési támogatás

tanuló gyermekenként a minimálbér 30%-ig

A munkáltató nevére szóló számlával megvásárolt, kizárólag a munkavállaló helyi utazására szolgáló bérlet

 

Melegétkeztetés – vendéglátásban, munkahelyen, közétkeztetésben – vagy fogyasztásra kész étel értéke, ide értve az utalványt, az adóéven belül utólagosan adva is

havi 18.000,- Ft-ig

Széchenyi-pihenőkártyára utalt összeg, több juttatótól származóan együttvéve is

évente max. 300.000,- Ft-ig

Munkáltató által finanszírozott Internet-használat

havi 5.000,- Ft-ig

Munkáltatói-foglalkoztatói havi hozzájárulásból a magánszemély javára

-         az önkéntes kölcsönös nyugdíjpénztár(ak)ba átutalt összeg

-         az önkéntes kölcsönös egészségpénztár(ak)ba, ill. önsegélyező pénztár(ak)ba átutalt összeg

-         foglalkoztatói nyugdíjszolgáltató intézménybe átutalt összeg

  

-         max. a minimálbér 50%-ig

 

-         együttvéve a minimálbér 30%-ig

 

 

-         a minimálbér 50%-ig

 

Juttatás szövetkeze közösségi alapjából

évente a minimálbér feléig

Iskolarendszerű képzés munkáltató által átvállalt (viselt) költsége

évente a minimálbér 2,5-szereséig

  • Béren kívülinek nem minősülő egyes meghatározott juttatások: Az ilyen juttatások értékének 1,19-szorosa után a kifizetőnek a 16% személyi jövedelemadón felül 27% ehót is fizetnie kell.

                - A kifizető által hivatali, üzleti utazáshoz kapcsolódó étkezés vagy más szolgáltatás révén magánszemélynek juttatott adóköteles bevétel.

-         A cégtelefon használata.

-         A csoportos életbiztosítás.

-         A reprezentáció, üzleti ajándék adóköteles része.

-         Reprezentációnak nem minősülő vendéglátás (részt vevő magánszemély utazási és szállásköltsége, neki nyújtott étel-, italszolgáltatás) költsége, ha nem állapítható meg a juttatásban részesülő személy által szerzett bevétel.

-         A kifizető által jogszabály alapján a magánszemélynek ingyenesen vagy kedvezményesen átadott termék, nyújtott szolgáltatás (pl. önkormányzati rendelet alapján rászorultságtól függetlenül ingyenesen adott utazási bérlet).

-         A minimálbér 1%-át meg nem haladó értékű reklámcélú vagy egyéb adómentesnek és üzleti ajándéknak nem minősülő juttatás (pl. szóróajándék).

-         A béren kívüli juttatások kedvezményes adózású értékhatárán felüli rész.

  • Béren kívülinek nem minősülő egyes meg nem határozott juttatások: E juttatások az összevont adóalap részeként adóznak, vagyis 27%-kal felbruttósított értékük után a magánszemély adózik 16%-kal. A magánszemély és a juttató tb-terheit a felek közti jogviszony határozza meg.

-         A munkáltató által egyoldalú kötelezettségvállalás alapján adott magánnyugdíjpénztári tagdíj-kiegészítés.

-         Művelődési intézményi szolgáltatás (pl. színházjegy, kulturális célú utalvány)

-         A munkáltató által minden munkavállaló részére azonos feltételekkel és módon ingyen vagy kedvezményesen adott termék, nyújtott szolgáltatás.

-         A munkáltató által – minden munkavállaló számára megismerhető belső szabályzatban – meghatározott kör részére, azonos feltételekkel és módon ingyen vagy kedvezményesen adott termék, nyújtott szolgáltatás révén juttatott adóköteles bevéte.

-         Sporttevékenységhez nyújtott ingyenes vagy kedvezményes szolgáltatás (ideértve az utalványt is).

-         A kifizető által biztosított ingyenes vagy kedvezményes személyszállítási szolgáltatás.

-         A kifizető által ingyen vagy kedvezményesen átadott termék, nyújtott szolgáltatás, akkor, ha a kifizető a tb-nyugdíj-törvény szerint nem a foglalkoztatója a juttatásban részesülő személynek.

 

 

Cafeteria változások

Felhívjuk partnereink figyelmét, hogy a szabályok folyamatosan változnak, ezért a fejekben ragadt, de már megváltozott szabályok miatt érdemes áttekinteni mindig a lehetőségeket.

Jó példa, hogy az egészségpénztári szolgáltatások szabályai változtak, mégis sok emberben élnek ezek a régi szabályok: az egészségpénztári szolgáltatások közül az életmódjavító szolgáltatások (természetgyógyászat, wellness hotel és sporthoz kapcsolódó szolgáltatás, sporteszközvásárlás, életmódjavító kúrák) adóköteles egyéb jövedelemnek számít, ezért bevallani és adózni kell utána a munkavállalónak.

 

Miért előnyös a cafeteria rendszer?

A cafeteria rendszer a munkáltató számára:

A bérekhez képest alacsonyabb adóvonzattal rendelkezik, költség hatékony juttatási módszer, járulékmentes elemek is rendelkezésre állnak. Kevésbé megterhelő, mintha ugyanazt az összeget fizetné ki a vállalkozás nettó munkabérre, mert a cafeteria jellemzően 20 %-os költségmegtakarítást eredményezhet. A cafeteria rendszer alkalmazása a mindenkori pénzügyi helyzethez igazítható, a felhasználás folyamatosan mérhető és nyomon követhető.

A cafeteria rendszer a munkavállaló számára:

Az átlátható cafeteria rendszerben a juttatások bruttó összegét a dolgozók jobban kihasználhatják, ismerik az elemek értékét és a rendelkezésre álló keretösszeget, így könnyedén összeválogathatják a számukra kedvező, egyedi és egyéni igényeiknek megfelelő változatot.

A cafeteria rendszer mindkét fél számára:

Növeli a munkavállaló motivációját és elégedettségét, mivel maga választja meg a béren kívüli juttatást – ahhoz jut hozzá, amely számára értéket képvisel – és láthatóvá válik az, hogy valójában mennyit költ rá a munkáltató béren kívül. A vállalkozás számára költségmegtakarítást jelent, ezáltal javul a piaci versenyképessége.

 

Kiknek javasolt a cafeteria rendszer bevezetése?

Minden munkáltatónak, de mi kifejezetten a kis- és középvállalkozásokat – különös tekintettel a mikro – és családi vállalkozásokra – célozzuk meg ajánlatunkkal, tehát azt a kört amelynek legnagyobb szüksége van a költségtakarékos megoldás alkalmazására. Kategorizálásuk a foglalkoztatottak létszámához kapcsolódik.

  • családi vállalakozás: 1 fő alkalmazott,
  • mikrovállalkozás: 10 főnél kevesebb alkalmazott,
  • kisvállalkozás: 50 főnél kevesebb alkalmazott.

Fenti vállalkozások jelenleg nehéz helyzetben vannak, ezért minden lehetőséget meg kell ragadniuk költségeik csökkentésére. Az információ hiány és kevesebb lehetőség miatt a mikro-vállalkozások és a kisvállalkozások alig alkalmazzák a béren kívüli juttatások rendszerét, holott a bevezetéshez kapcsolódó megbízási díj a későbbiekben többszörösen és nagymértékben megtérül.

 

A cafeteria rendszer bevezetése

Tapasztalataink szerint a cafeteria rendszer bevezetését sok esetben gátolja az információk hiánya, valamint az, hogy megfelelő belső cafeteria szabályzat elkészítése sok vállalkozásnak gondot jelent.

Sok munkaadó tévesen azt hiszi, a cafeteria-rendszer költségesebb, mint az egyszerű béren kívüli juttatások, mivel a cafetéria-rendszerben felhasználható egyéni keret bruttó összeget jelent, az egyes juttatások után adózniuk kell a munkavállalóknak. Viszont ezek az elemek törvényileg eltérő adózási kötelezettség alá esnek. A keretből igénybe vett összegből a nettó, kézhez kapott értékén felül az adót is levonják. A munkavállaló tehát akkor jár jól, ha minél kisebb adójú elemeket választ, mert akkor bruttó keretének nagy részét kézhez kapja. Ezért elengedhetetlen a cafetéria bevezetése előtt hosszadalmas és precíz előkészítése a munkáltatói oldalon (pl. szerződések, juttatási csomagok, elemek összeállítása, tipikus igények felmérése, hatékony és érthető kommunikáció, megfelelő információk a munkavállalók felé). A cégek tehát azért térnek át a cafetériára, mert jóval költséghatékonyabb, mint a hagyományos juttatási rendszer, ráadásul a rendszer - a hiedelmekkel ellentétben - nem vonz magával jóval több adminisztrációs feladatot.

 

Miért kell Cafeteria szabályzat?

Sokszor felmerül kérdésként, hogy miért is kell a választható béren kívüli juttatások rendszerét Cafeteria szabályzat formájában rögzíteni. A válasz nagyon egyszerű: Mivel a vállalkozások belső szabályzatai többnyire valamennyi munkavállalóra nézve kötelező érvényűek (vegyük csak a munkavédelmi szabályzatot vagy a tűzvédelmi szabályzatot), kötelező annak ismerete és betartása is, ezért a Cafeteria szabályzat a cafeteria rendszer lehető leghatékonyabb módja annak, hogy minden munkavállaló megismerje.

Azonban nemcsak ésszerűségi megfontolások miatt kell a Cafeteria szabályzat dokumentumot elkészíteni, hanem a személyi jövedelemadóról szóló törvény (Szja törvény) is meghatároz erre vonatkozóan feltételeket.

 

Mibe kerül a cafeteria rendszer bevezetése?

Az előkészítő munkákra, a szabályzat elkészítésre, a bevezetési adminisztrációra, az egyedi igények figyelembevételével a dolgozói létszámra vonatkoztatott szolgáltatási csomag alapján alakítjuk ki árainkat.

 

Cafeteria tanácsadás jellemző költségei

A költségek első és meghatározó része a szabályzatkészítés. Ezzel foglaljuk össze a szabályokat, és ezzel garantáljuk a törvényi megfelelést. Ennek egyszeri készítési költsége a vállalkozás nagyságától függ.

A másik költség a dolgozói nyilatkoztatás, mely a dolgozók személyre szabott cafeteria kialakítását jelenti. Ez létszámfüggő egységköltség.

A harmadik, kis tételű költség, ha a cég igényli a számviteli rendszerhez való folyamatos kapcsolódást és az általunk irányított informatika rendszerrel történő cafeteria kezelést. Ennek betanítása díjmentes, működtetése létszámfüggő.

A cafeteria rendszer bevezetéséhez kapcsolódó fenti költségek felsorolása kizárólag az általános tájékoztatást szolgálja.

A cafeteria rendszer bevezetésére a megbízási díj konkrét meghatározása az igények és lehetőségek – munkavállalói és munkáltatói oldalról egyaránt – térítésmentes előzetes felmérése után történik.

 

Mi lesz, az adóztatás során? Hallottam, hogy megadóztatták a cafeteriát.

Természetesen mi is ismerjük ezeket és folyamatosan figyelemmel kísérjük a szabályokat.

Úgy állítottuk fel a rendszerünket, hogy az aktuális adóévre készítjük el a cafeteriát és minden évben aktualizáljuk az adószabályoknak megfelelően. Azok a partnereink, akik halogatták a hírek miatt a bevezetést, mikor elkészültünk vele, akkor megállapították, hogy elég sokat veszítettek a várakozással.

A cégvezetői tájékoztatón el tudja dönteni a vezetés, hogy az aktuális árak alapján megéri-e neki bevezetni a rendszert.

A számok könnyen tudnak segíteni a döntésben. Ezért érdemes körbeülni a tárgyalóasztalt.

 

 



















Csatlakozási szándék
Ügyfélkapu Belépés
Checkbox
Felhasználói adatok megjegyzése
Belépés
Hírlevél
Iratkozzon fel hírlevelünkre és e-mailban értestjük az Ön igényeinek megfelelő információkról, vállalkozását segítő lehetőségeinkről!
Képgaléria
Életünk képekben... Nézzen Ön is körbe nálunk!
Tovább a képgalériába
Visszatérés a kezdőlapra...